Motivationen går ner

Motiviationen går ner just nu. Fem veckor kvar men ingen riktig drivkraft i träningen. Ställde tom gårdagens planerade löptur för att jag kände mig trött och less. Får börja om idag nu. Bättre mat, mindre med vin, mer träning... fem veckor ska man väl stå ut med. Problemet är att jag tror mig klara maran oavsett om jag tränar eller inte, det är bara mina egna dumma krav på tid som gör att jag känner mig stressad att träna fast jag inte känner för det. Det var precis så det INTE skulle bli när jag började i januari, bara jogga lite för att det känns bra, inte löpträna, inte jaga tider, inte pressa. 
 
 
 
Fattas två timmar till målet på 100 timmars löpning innan Berlin och det ska jag försöka klara redan idag. OM jag nu orkar... geisten helt borta.
 
 
Helgen blev väldigt lyckad faktiskt. Golftävling i Gävle och Älvkarleby. Gävle med Anette, 36 i handikapp och lite svårt med vissa typer av slag.... vi ställe upp för att det var kul att spela ny bana och lite spännande med tävling. Målet var att inte göra någon dubbelbogey... OK, första hålet, jag skruvar en järnsexa kraftigt höger om green... fick i långputt för dubbel.. så där sprack det målet. Sen hackade vi på några hål men sen började järnen funka rätt bra, puttarna ok. 8 över efter första nio var helt ok, tom bra. Sen strulade vi till det ordentligt på 10, tursam dubbel till slut. Spelade skapligt några hål men sista fyra puttade vi helt otroligt dåligt. Fick rapporter på 17 att vårt resultat kanske kunder räcka till en topp placeringe... men då gör vi dubbel igen och trodde vi var borta. Kom in till klubbhuset och visade sig gå upp i ledning med 67,4, ettt rätt knapert resultat. Visade sig till slut att vi vann.... helt otroligt, helt otroligt. Anette som skulle lägga av för att det går så dåligt ( fast det tycker inte jag att det gör, hon har höga krav, tänk om man tänkt så när man var nybörjarer " jag är så dålig att jag ska sluta", då hade man lagt av direkt).
Hur som helst vann vi resa till Vilnius... 
 
 
 
 
Gick inte lika bra i Älvkarleby trots ett resultat något bättre än i Gävle. Riktig dålig avslutning efter att spelat riktigt bra i 13 hål ( åtta över). 
Men, man kan inte klaga på viljan att försöka..... Rickard utan skor och strumpor med lerigt vatten upp på halv vaden lyckas få upp bollen från vattenhindret. Ja... det var jag som slog dit bollen och dessutom klantade jag till nästa slag.... trippelbogey duger inte om man ska vinna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0