Träningen fortsätter

dags att återuppta träningen. just nu är motivationen på noll så enda chansen är att bli avsläppt någonstans på landet och sen springa hem.
I går blev det en tur från Grönlunds Golfklubb och hem, en tur på 31 km. Gick otroligt långsamt. Undrar vad som är fel. Förra gången jag sprang var tidigt i maj och då tog det tre och tio, nu tog det åtta minuter längre. Dessutom blev jag väldigt stum i benen redan efter en mil. Känns inte speciellt lovande, får nog ställa om målet till 4,30 i Berlin. Det kanske är bra, då har jag eventuellt motivation att springa  något lopp även nästa år. Man kanske skulle ta två storstäder per år? avsluta med New York när man fyller 65? 
 
Tyvärr tror man väl att åldern inte tar ut sin rätt. man tror att man kan träna och bli bättre men egentligen springer man bara ifrån sin förlorade ungdom..
 
 
Hittade en bra spellista igår iallafall:
NME's 100 best songs of the 80s
 
Mycket bra musik. När jag kom in mot Uppsala så kom Prince – Sign 'O' The Times [Single Version] på... Prince bästa? Kanske en av det bästa låterna genom tiderna.
 
Av någon anledning så kom jag att tänka på Roxy Musics live skiva som jag tycker är lite bortglömd. Visst, Talking heads "Talking Heads – Once In A Lifetime - 2005 Remastered Album Version " är en fantastisk låt men 
Roxy Music – In Every Dream Home A Heartache (Live At The Apollo, Glasgow)
ligger inte efter när det gäller existensiella tankar. "I blew up your body, but you blew my mind"......
 
 
Hur kul skulle det vara att springa i tre timmar om man inte hade musik att lyssna på och tankar, som man glömt när man kommit hem, att tänka på. Man lär tänka bra när man springer sägs det, lite osäker på det faktiskt. Är man du i vanliga fall så blir man inte smartare när man springer, bara att komma på att springa tre mil en måndagkväll tyder på att hissen inte går hela vägen upp......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0