Träningen

Träningen återupptagen efter några dagars uppehåll. Märkligt att de långa rundorna känns mycket bättre än de korta. SKulle springa 5 km lite fortare igår men icke då, gick lika fort som vanligt och jag blev lika trött som vanligt... inte bra alls. Måste vara så att när jag kommer till en viss nivå så blir jag helt enkelt trött. Börjar misstänka att jag tränat fel, iallafall fel för att springa 5 km på tisdag. Klart misstag att ställa upp på sånt, maraton är mycket bättre.
 
 
 
Fast vad är ett maraton jämfört med Ironman Kalmar som sonen Johan ska simma, cykla och löpa. Rent vansinnigt men säkert kul att ha gjort. Han är så envis, det har han efter sin mor, att han säkert kommer att ta sig i mål. 
Något sådant är inget för mig, är urusel på att simma, dåligt bröstsim som antagligen mer liknar hundsim är vad jag klarar av. Man borde gå på kurs och läras sig crawla på riktigt. Hur svårt kan det egentligen vara?
 
 
 
Ikväll blir det DN-galan. Där får man se hur man ska springa, inte lufsa som jag gör, ska bli riktigt kul. Friidrott är väl den optimala idrotten. Fortast, längst och högst. Inte svårare än så. Inga brottardomare som bestämmer. Bort med alla bedömningssporter! Bort med allt....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0