Fredagstankar

Träningskommentarerna finns idag på UNT.
http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=485577
Lite gammal text. Igår blev det nämligen ingen träning... Det blev IKEA istället. Långpromenad alltså. Gäller att lära sig genvägarna annars blir det nog någon kilometers ofrivillig promenad.
Tyvärr säljer dom sk matvaror utanför.. Chips och godis. 5 kr för en påse vingum. Det borde vara åtalbart. Lingonvinäger och flingsalt var väl lite mer nyttigt. Billigt iallafall. IKEA är imponerande. Sveriges största matvaruexportör.
Hem och fixa lite mat, känna sig fet, titta på Biggest loser så man känner sig smal igen. Jag vill också spendera några månader på ett slott och träna dagarna i ända. Hur tjock måste man vara för att komma med? Jag gör vad som krävs. Dom verkar ha det hur bra som helst. Låg raggfaktor kanske... rulle henne i mjöl så man hittar de blöt fläckarna som det heter.
Angående ironi. OK. vet att jag skrev att jag tar bilen till sopstationen varje dag men att så många skulle ta det på allvar kunde man väl aldrig tro " tom min 86 åriga mamma har lärt sig att källsortera". duktigt av henne. Nej, det står inte på kärlen var man ska lägga kaffekapslar, rutigt papper ( dom går som tidningar.. japp) eller bag in box. Jag är väl ovanligt dum. Finns det kurser man kan (not) gå på? Nej, jag tycker inte det är ok att öppna vår soppåse för att leta efter brev med vårt namn på... nej nej nej.
Hel debatten handlar om att folk ska "lära sig", inte om miljö. Samma sak när miljöpartiet lyckades få igenom 90 gräns runt storstäder. Det visade sig innebära mer utsläpp. Som svar på det hade man, i efterhand förståss, "folk ska lära sig". Nej, det är inte politikers uppgift att uppfostra folk, det är inte ens skolans uppgift att uppfostrar folk ( avsett vad lärare och rektorer tycker). blir någon sorts löjets skimmer över hela miljödebatten om det enda det handlar om är hur man sortera papper rätt. Sälj suven.... åk inte bil lika ofta, ät inte kött ( speciellt inte närproducerat), fis mindre.. ( nej, där går fan i mig gränsen, jag fiser hur mycket jag vill, har tom jobbat på Luftfartsverket...haha). " Hi, I am VD from Luftfartsverket" What!!!!!
Fredag. träning och på spåret. Man har blivit gammal. Husmodersgymnastik och På spåret.. ujuj. Inte mycket party här inte. Två glas vin och sen slumra i soffan... numera kommer det ju inte upp någon testbild som man blir väckt av. klart en brist..... Myrornas krig är utbytt mot tecknade serier hela nätterna. Vilka ungar tittar på Snurre sprätt kl tre på natten? Sov!!!
tänk förr när det fanns två kanaler ( ok, innan det fanns två kanaler så fanns det bara en kanal och innan dess ingen kanal.... ) med en stresspunkt som blinkande trettio sekunder innan det började ett program på andra kanalen. Nu skulle det väl blinka hela tiden antar jag. Man skulle kunna programmera tvn med sin egen smak och så bytte den kanal när det var lämpligt, programmen börjar ju inte jämna timmar längre. Dessutom går det inte att beepa runt, det är alltid reklam så man vet inte vad som pågår... Fan vilka fredagsilandsproblem... Usch, skäms. Nu får jag bara ta en semla till morgonkaffet som straff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0