Musik och träning

Visst är det märkligt hur viktig musiken är för att man ska orka träna? den är det för mig iallafall, det gäller säkert inte alla. Blir trött när jag har Laleh ( sveriges genom tiderna mest överskattade artist?) men pigg när jag hör wu tang clan.

Sprang på bandet,något som jag väldigt sällan gör, och började bli lite trött och mycket uttråkad, mycket mycket uttråkade. Har på ett blandband från NME. Precis när jag börjar fundera på att lägga av som kommer kanske den bästa låten genom tiderna: Wu-Tang Clan – C.R.E.A.M.
hela wu tang ställer upp. ett piano klinkar i vänster hörlur ( tydligen en samling av Charmels – As Long As I've Got You). Old dirty bastard kommer in och lägger sin sköna rap. andra från wutang hänger på. "is life supposed to be so hard when you are over forty?". Så orkar man springa 4 minuter till... tänker lägga av men då kommer Missy Elliot med Get your freak on ( som jag inte hittar på spotify), jag hör inga andra instrument mer än trummor och lite syntljud. otroligt bra. där gick det fyra minuter till...
Sen var det svårt att sluta när 2Pac – California Love (remix) börjar spela. Kanske inte 2 pacs eller Dr Dres största ögonblick men medryckande är det iallafall. Världshistoriens längsta outro... verkar som doctorn inte vill lägga av. "talking bout an earthquake on the Richter scale.. shake it shake it baby".  Sista minuterna blev det Pet Shop Boys – Being Boring och då tänkte jag "äntligen en sång som handlar om mig" så jag la av. Blev en mil iallafall. Run a mile in my shoes.. innan du kritiserar och anklagar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0