sjuk

så kom det jag mest fasade just nu, att bli sjuk eller skadad. Körde ett riktigt bra pass i söndags, kände mig på topp, sprang tom 5 km på bandet efteråt. Vaknade pigg i måndags men helt plötsligt, strax efter lunch, så blev jag dålig och febern ökade hela eftermiddagen. Inte tal om att träna eller spela korpbowling. Låg i soffan och frös med full träningsoverall och tre filtar på mig. Inte bra. Upplevde en av de värsta nätterna på länge. Bäddade med badlakan, svettades en hel del kan man lugnt säga. Bättre på tisdag morgon men det började komma igen på eftermiddagen... inte bra.

Idag är det väl lite ok men nu ska jag inte göra det misstag jag brukar göra, tro att jag är frisk bara för att jag känner mig lite bättre. Det blir en lugn dag i hemmets lugna vrå idag. Datorn, skriva mail, göra lite pappersarbete och sen lite vila. Vill bli frisk så träningen kan starta om... målet är att köra Annikas pass på fredag men vi får se.. måste dessutom åka till jobbet imorgon.
Hur gör man för att bli frisk fortare? finns det någon metod mer än att vila? antagligen inte. Alla medel är nog ren bluff. Själv käkade jag askorbinsyra som förebyggande när jag var yngre och jag tror att det fungerade men inte när man väl blivit sjuk.
Skönt att veta att man har tjugo år kvar att jobba. Hade man sagt det för några dagar sedan så hade folk trott att man var 45, nu vet dom att man är 55.
"Jag ska jobba tills jag dör" hörde jag någon säga... kanske arbetsgivaren borde få ett ord med i det laget? Som någon skrev "problemet är att vi inte har en värdebaserad lönesättning". Precis så är det, någon måste betala lönen. Vill man jobba när man blir äldre men inte kan producera lika mycket så borde det innebära lägre lön eller hur? Fast det är man ju knappast beredd att gå med på. vissa saker gör man bättre när man är äldre och vissa sämre men det återspeglar sig inte i lönesättningen.
SJälv har jag en bonusbaserad lön som faktiskt speglar det värde, dvs pengar, som jag drar in till företaget och som väldigt lite har med min egen arbetsinsats att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0