träning och musik ( igen)

Märkligt hur man uppskattar att vara frisk bara för att man var sjuk ett par dagar. Är säkert inte i bättre form nu än tidigare men det känns så efter en riktig svacka, träningen fortsätter iallafall. Funderar på ett kortare lopp innan stockholm maraton ( som jag inte har några planer på att fullfölja bara så ni vet), några tips.
Har blivit väldigt beroende av musik när jag tränar, mer än tidigare. Tar en bra stund att bestämma vilken musik det ska bli när jag springer, oftast någon form av blanda spellista typ NMEs 100 bästa låter genom tiderna. Kul sånt.
Thåströms nya kom igår och i en av låtarna rabblar han artister och låtar, kul sånt. Andra versen "som när Whitney sjunger Dolly", begåvat
Thåström – Samarkanda
Rätt smart av artister att ha koll på andra tycker jag. Lundell brukar ofta referera till andra artister.
fast det här är nog min favorit; LCD Soundsystem – Losing My Edge
Kanonlåt med kul text.
Någon som har andra förslag på artister som sjunger om artister? Tar tacksamt emot förslag till min nästa "nu ska jag springa" spellista.
Ligger en del efter med löpträningen tyvärr. Ambitionen är att springa 100 timmar innan Berlin Maraton i slutet av september så nu krävs det snart ett ryck. Det är väl som vanligt " imorgon ska jag börja, inte idag, men imorgon". Som Lucky Luke sa " aldrig skjuta upp till imorgon det du kan skjuta ner idag". kanske inte var Lucky Luke förresten... antagligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0