Träningsdagbok?

Tänkt att bloggen skulle handla om träningen inför Berlin maraton men nu har det varit trögt så jag tar mig friheten att skriva ändå. Igår tog jag tom på mig löparkläderna  ( ser fram emot sommaren när det bara är att sätta på sig skorna, ett par shorts och ett linne.... plus alla apparater man behöver för att springa numera), gick sen ner i tvättstugan och blev trött.... Ingen löpning. Blev en kväll i datorns tecken. sitta framför datorn istället för att springa var ett dåligt val. Man hör ju om att alla har influensa så det var kanske lika bra att ta det lite lugnt så man inte drar på sig nåt skit. Får komma igen ikväll med gymmet och Monicas pulsmedelpass på Friskis. Lättare att ta i på pass när man har folk omkring sig än när man springer själv, jag har lite för lätt att ge upp när jag tränar ensam. Svagt.
Ligger en hel del back på träningsplanen. 22 minuter per dag fram till Berlin innebär totalt 100 timmars träning men där är jag inte. Är nog 10 timmar back redan...Kommer nog att ge sig vad det lider.
Nu är frågan om man ska springa något annat lopp också. Blodomloppet på en mil känns sådär. Inga problem att springa en mil men då lär det bli på tid och det är inte riktigt min grej, jag vill klara något, inte springa fort. Nja, får nog vara. Man får göra en sak i taget.
Nu står hoppet till vädret. Varmt idag. Nu är det dags för snön att smälta och för gräset att börja växa.. golfsäsongen närmar sig. Golf ger väl ingen kondition men det är kul..... kul är bra. man borde försöka ha mer kul istället för att bara oroa sig så ska man roa sig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0