Bandy

Nu vet jag varför jag inte ägnar mig åt vinteridrotter ( utomhus alltså, inomhus är en annan sak), det är väldigt, väldigt kallt. Väldigt väldigt väldigt kallt.... hur tjocka skor man än har så fryser man ändå om tårna. Tror att jag tom förfrös hälarna igår. Usch.
Bandy har aldrig varit min grej riktigt. Dom åker mest fram och tillbaka och sen helt plötsligt så är bollen i mål utan att man hann se något. Dessutom får dom knappt röra varandra. Hur många länder i världen spelar bandy förresten? Inte på is iallafall. Bandy inomhus och på gräs är populärare och det kan både jag och mina totalt förfrusna tår förstå.
Ont om sånger som handlar om bandy..... hittar en Galenskaparna & After Shave – Bandy, Bandy och den är väl lite svårt att ta på allvar. kan man man förstå kanske. .......
finns betydligt fler låter om bowling och det säger väl allt, finns tom ett band som heter Bowling for soup.... Bowling for sex funkar nog inte lika bra.  Bandy for sex funkar väl ännu sämre. Vem kan tänka på sex när känseln sakta försvinner från fötterna och uppåt.. Inte undra på att det är mer välbefolkat i varma länder än vad det är i arktiska.
värm upp er med några sköna låtar "the soundtrack of our waiting for the spring"
våren 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0