Bantning när man är ute och reser

Inte lätt att starta nya livet med en resa till Holland tillsammans med kollegor och kund. Måndag; invägning på morgonen, pilsner mat coh jordnötter på kvällen... Uppgång gissningvis ett halv kilo. Tisdag, holländsk lunch dvs mackor mackor och fritterade konstigheter ( som jag inte åt). Tisdag kväll, pilsner, fet mat, drink, jordnötter, praliner, uppgång minst ett kilo. Onsdag.. hotellfrukost, hollänsk lunch. fet middag... Uppgång ett halv kilo.. minst.

Ujujuj. allt gott är onyttigt. Fast om man bantar i 100 dagar eller i 97 är väl sak samma. Värre att jag blivit förkyld.
Holland är ett rätt trevligt land faktiskt. Saker och ting fungerar iallafall till skillnad mot hur det fungerar i England. Fast det där med internet verkar inte ha slagit. Trots dyrt hotellrum så ska dom ha betalt för uppkoppling, inga hotspots på stan osv. Inte som i Turkiet där man har uppkoppling gratis var man än befinner sig.
Märkligt med alla svanar som fanns på fälten runt Amsterdam. Flyttade dom söderut men kom inte längre?Hundratals överallt. Aldrig sett så många svanar på samma gång. I uppsala har vi väl just nu bara en ( eller har vi skaffat en till?). Fanns en skridskobana på Svandammen när jag var liten. Varför har man inte fortsatt med den traditionen? Svårt i år kanske men förrra året hade det väl varit trevligt med en plogad skridskobana mitt i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0