Dåligt med besökare

Dåligt med läsare på bloggen just nu... måste man göra reklam? Fast man skriver väl för sin egen del, inte för andra så det gör inget. Man måste få utlopp för sin irritation på något sätt och skriva är väl ett av de minst våldsamma man kan tänka sig. Vore ju en dröm att kunna skriva på riktigt men det lär väl aldrig hända, har dessutom inget att skriva om. Fantasin är begränsad och skriva om livet ointressant, det händer inte mycket i en vanlig människas liv eller hur? Man fortsätter att fundera på vad man ska bli Ebba Grön – Vad ska du bli? trots att man redan borde vara något. "Det är inget liv, det är slaveri". Jaja.

Sen fortsätter man en naiv jakt på en svunnen ungdom genom att gå på gym, springa och starta oändliga viktprojekt som ändå aldrig ger något.  Ebba Grön – Mona Tumbas Slim Club
Man kanske skulle försöka tänka lite mer positiv? Nej, för fan, det går inte....
Sopkriget fortsätter. Har vi en speciellt kultur när det gäller att skicka mail jämfört med när man pratar med varandra öga mot öga? Verkar så. Den ton folk använder i mail tror jag inte man skulle använda när man pratar "live". Märkligt. Tror dessutom att det är vanligare med den tonen hos människor som inte dagligen mailar utan man "laddar" upp och så kommer det ut på ett sätt som kanske inte alltid var meningen ( eller också var det precis det som var meningen) Märkligt iallafall.
Sopsortering i all ära men bör man inte ha ett samlat grepp över miljöarbetet än att enbart fokusera på att folk slängt papper i brännbart när dom ska gå som pappersförpackning eller tidningar? Åka SUV är i min värld inte speciellt miljömedvetet men man har väl en miljösuv kanske ? Själv kör vi Yaris... den är inte stor ( går som en klocka, är dötrist... mina tidigare bilar har haft mer personlighet, tom haft dåligt morgonhumör ibland... "idag vill jag inte starta".) Själv äter jag inte kött och står mao inte för några koldioxidutsläpp från våra kor så jag tycker att jag borde få ett frikort från källsortering.....
Man kanske skulle införa personliga utsläppsrätter... går en poäng varje man fiser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0