Ingen träning

Ingen träning igår... kom hem, fixade mat ( sallad med stekta laxkuber, drack vatten... skönt att det snart är helg så man får bälja i sig rödtjut igen), hamnade framför tvn trots att jag har massor att göra. Kom inte därifrån. Kl 9 började andra delen av serien Kronjuvelerna.... Man undrar hur mycket elände man kan klämma in på en timme.....
Först tappar man den nyfödda i golvet så han får en hjärnskada, sen förlorar pappan jobbet, mamman blir sjuk, kaninen blir skjuten, lillebror drunknar.... avsnittet slutar med att huset flyger i luften... Då har jag ändå inte berättata att chefen slår sin fru och sin grabb ( han med hjärnskadan) och att huvudpersonens stora kärlek visar sig vara bög... allt detta på ett par timmar.... undrar hur man ska lyckas toppa det i sista avsnittet, inte ens säker på att jag vill se.
Och mitt uppe i alltihopa sitter Hebbe lille och förhör huvudpersonen som skjutit direktörn... Vart tog Albert och Herbert idyllen vägen...
Tillbaka till träningen. Ikväll blir det pulsgympa på Friskis. Onsdagarna är bokade liksom söndagkväll. Monica och Kenneth. Det var inte länge sen jag tyckte husmodersgymnastik var rätt meningslöst men nu tycker jag det är skitkul. Kanske beror på att jag idag tycker det är jobbigt men för ett antal år sedan inte... man blir äldre och tröttare helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0