Kallt

Man ska inte springa när det är för kallt. Tog en runda igår och det var nog knappast nyttigt. Först var det svinkallt, sen blev det rätt skapligt men sen kom jag ner i Hågadalen och där låg det någon sorts isdimma och fukten gjorde att jag höll på att frysa kinderna av mig. Trodde att dubbelhakorna skulle värma men icke. Blir inga mer rundor i kylan för mig. Gränsen är nog fem minus, kanske tre. Däremot fungerar broddarna otroligt bra att springa med, inga som helst problem.

Träning är inte speciellt jobbigt däremot är det svårt med maten. Jag älskar att småäta, en liten macka här, en ostbit där, kanske en clementin innan det blir en knäckemacka med kaviar. Finns det något godare än knäckemacka med kaviar? Det skulle jag ställa upp med på mästerkock. Komma in med en hårdmacka med fint ringlad kaviar... enkla smaker, lokalt producerat och med svenska folksjälen i botten. Inte illa för en maträtt. Fast chips är gott det med.... Allt onyttigt är gott, allt som är gott är onyttigt. Fast hummer är gott och det är nog inte så onyttigt... hm
Just nu försöker man ta bort det som är onyttigt, man borde ta det ett steg till och börja äta som som är nyttigt. Som typ blåbär istället för lingon, päron istället för äpplen och sen var det något mer... tror det var broccolli som är mycket nyttigare än blomkål. Finns säkert fler exempel. Ingefära, chili, lime höjer alla förbränningen men det gör väl alkohol också. Om det är så så föredrar jag en whisky före en skiva ingefära, ginger ale och whiskey kanske vore något, en svensk klassiker.
Tror jag tänker på mat nästan jämnt. När man var yngre tänkte man nog mer på sex, nu är det mer smask...
Ikväll blir det torsk och lax tournedo med ungsstekt potatis och en enkel citronsås... mmm, hungrig redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0