Nytt år, nya löften

Nu är det dags att aktivera bloggen igen. Blev för mycket förra året med blogg i UNT, golfblogg och sen bulletinen på det. Nu blir det ett fokus på att skriva träningsdagbok och lite reflexioner kring årets nya föresatser: Jag ska bli smal, snygg och snäll. Stora ord men man får kanske nöja sig med lite mindre eller som Meatloaf säger:
Meat Loaf – Two Out Of Three Ain't Bad
Kommer att skriva om min jakt på den försvunna ungdomen vilket yttrar sig i ett försök att springa maraton ( anmäld till två, har hittils varit anmäld till både Stockholm och Medoc men aldrig ens kommit till start. Nu ska jag träna på att starta i Stockholm och på att komma i mål i Berlin, det är iallafall en plan eller hur?) gå på ungdomsrockfestivaler och inhandlande av hinkvis med rynkkräm ( hur fan kan dom sälja rynkkräm i så små burkar, en burk räcker knappast att fylla ut alla håligheter som tillkommit i ansiktet med åren).
Startar hur som helst jakten idag från en nivå som visserligen är fem kilo lägre än för ett år sedan men tyvärr sju kilo högre än i mitten av april 2011. Har varit ett svullande utan dess like senaste tiden men nu är det slut med det. Ska börja laga så äcklig mat att man inte tar för mycket, dricka ljummet te till middagen och sluta med allt som är onyttigt ( märkligt att det måste vara onyttigt för att vara gott, om chips var hälsokost så skulle man aldrig äta det... ).
Dags att gå igenom de mail som jag visserligen har läst men inte svarat på över helgen samtidigt som jag lyssnar på det som blev årets skiva för mig ( kom dock inte ut 2011):
Rowland S Howard – POP CRIMES
Annars så kom det mycket bra musik under 2011 men det gör det väl varje år. Tyvärr verkar radion fastnad på  max fem artister i rad som matas runt runt. Men det är väl så världen fungerar idag, man ska känna igen sig... jag tycker det är trist, lyssnar hellre på musik jag inte hört förr än "favoriter från förr" ( förr numera verkar betyda november... det går fort).
Förresten. börjat twittra också, polarbearshirts... det är jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0