TGDÄF

Varför ska man tacka gud för att det är fredag... vad har hon med det att göra? Man borde snarare klaga på att det är så få fredagar. När jag blir pensionär då ska jag bara ha fredagar.... Tom TV4s nyhetsmorgon är bättre när det är fredag, då får programledarna äta av maten som lagas. Idag var det Samuelsson som gjorde torsk precis som jag skulle ha gjort det, inget märkvärdigt mao men säkert gott. Nu blev jag hungrig också.... kanske skulle börja äta frukost iallafall.

Ingen träning igår, var slö och likgiltigt, gick och handlade mat och lagade till den innan familjen kom hem, tror jag gjorde en bättre insats vid spisen än på gymmet. Idag blir det däremot ett medelpass med annika innan vi förstör både kropp och hjärnceller med en drink på stan. Stationen förståss, uppsalas klart bästa ställe. Synd att det ska vara så djäkla dyrt att gå ut i Sverige. Kan inte vara rimligt att en sunkig panna vin ska kosta 300 spänn.
Juholt sitter kvar... Moderaterna skrattar hela vägen till valurnorna. Känns som han är en kommunalpolitiker som fått en alldeles för stor kostym. Undrar om han har en släng av alzheimers och inte kommer ihåg vad han säger från dag till dag eller om han helt enkelt är van att hitta på saker när det passar. Tidigare var det kanske ingen som brydde sig om att kolla upp fakta han slänger ur sig. tror hans månadslön är typ 140.000 så det är klart han inte avgår... skulle inte jag göra heller för dom pengarna. Hur blir man politiker egentligen? Jag vill också tjäna 140.000 i månaden, då hade man råd att vara ledig mer än halva tiden... 70.000 papp i månaden för en halvtid vore inte fel.
Nu spelar dom Laleh i P3 också, snart får det vara nog.... Fattar inte att folk tycker Ängeln i rummet är så bra, ett mord på en fantastisk låt enligt min mening.  Fast det eviga Veronica Maggio tjatet är värre. Finns det en facebook grupp " ge oss en veronica fri dag"? Det gör det säkert, det finns ju facebook grupper för allt. Finns det en grupp " vi som inte är med på facebook?". kanske.
Vad lyssnar ni på när ni springer ( nu tar jag alltså för givet att alla som läser detta faktiskt springer eller tränar på gymmet... när man går till Friskis så verkar det tom som att alla tränar samtidigt och då på samma gym...)? Själv gillar jag att lyssna på musik som jag inte hört tidigare men de flesta verkar vilja ha närmast rave liknande musik. Hittade lite spring listor på myplaylist.com ( otroligt bra site förresten). Här är en
running playlist
Rätt kul att ha spellistor som andra har gjort, lite gammal blandbandskänsla. Spotify är fantastiskt.
Idag får det bli en Thåström dag: Thåström – Beväpna dig med vingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0