träningen fortsätter

Träningen fortsätter med oförtruten energi. Nu börjar endorfin behover komma så smått. Fyra dagar i rad med varierad träning, gympa pass och löpning. Onsdagar, fredag och söndagar gympa. Måndag och söndag löpning, om man nu kan kalla det löpning. Sist halkade jag runt i en timme men kom nätt och jämt ut från "vår" gata. Fast jag blev trött så lite nytta måste det ha gjort ändå.
jobba hemma är nog bra ibland men idag har det inte blivit mycket gjort. Så mycket annat som ska göras helt plötsligt, sånt man inte ser när man inte är hemma. Skönt att det är mörkt när man gör upp och mörkt när man kommer hem, då ser man inte alla skavanker.
Var på friskis igår. Monikas pulsmedelpass. Inte lika bra som tidigare tyvärr, lite tråkig musik. Jag kom dock att funderar på om den typen av gympa som vi har i Sverige finns utomlands. Vad skulle husmodersgymnastik heta på engelska? Housewifegymnastics? Jag vet inte. Man har ju sett lite högklassiga gympaklasser på Seinfeldt ( Elaine försöker alltid hamna bakom någon snygg grabb) men då snackar vi vältränade människor i tighta kläder...
Tycker man kunde införa plus BMI 28 klasser så man slipper se smala guttaperkamänniskor köra pass utan att bli svettig. Själv blir jag trött, svettig, trött och svettigare... Jag är nästan den enda som har handduk med mig och verkar också vara den enda som behöver det, blir pölar på golvet när jag kört armhävningar och situps. Dålig kondition eller överdriven kroppslig värmekontroll? Antagligen en kombination.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0