Träningen fortsätter med förnyad kraft

Tränat hårt i helgen. Friskis pass med Annika på fredagkväll, sen löpning på lördag och slutligen friskispass med Kenneth på söndagkväll. Otroligt jobbigt. Verkar som träningen inte riktigt biter i år, blir inte ett dugg starkare, konstigt.

Testade att för första gången springa med broddar i lördags, typ kedjor under skorna. Gick riktigt bra faktiskt, trodde inte riktigt på idé men blev positivt överraskad. Var lite för kallt för min smak, minus sex grader, men när man väl kom igång så var det ok. Lite kallt om fötterna i början. Kul med appen runkeeper så man ser hur långt man sprungit. Lite förvånad att det inte blev längre i lördags men 1,1 mil får väl vara godkänt när det är vinter.
Känns som det viktigaste när man springer är att välja rätt musik. Just nu snurra LCS Soundsystem i lurarna... säger man snurrar fortfarande förresten? Var väl rätt länge sen det snurrade i musikspelarna.
LCD Soundsystem – LCD Soundsystem
och då framförallt låten:
LCD Soundsystem – Losing My Edge
otroligt bra låt med skön uppräkning av andra pop och rockband på slutet. Nästa gång kör jag nog den på repeat. 10 gånger räcker för en löptur.
Had ni freestyles ( walkman) när dom kom? Jag köpte en begagnat något år efteråt och insåg att man inte kan leva utan att släpa med sig musik. Sen köpte jag en där bandet vände sig automatiskt, otroligt bra, hade dessutom inbyggda hörlurar något som jag gärna skulle se i dagens mobiltelefoner. Nu hör väl sånt hemma på museum antar jag.
Någon som fortfarande har kvar kassettbandspelaren? Blandbandet har fått en revival fast nu via Spotify. Så kul. Lyssnar just nu på spellistan inför nästa års Way Out West. Way Out West 2012 - Lineup
Dom lägger till nya band som bokas löpande. Skitkul. Fast det blir nog inget wow i år för oss, känns inte som artisterna riktigt är värt besväret eller pengarna, fast det kanske kommer fler, saknas några riktiga toppnamn. Svårt att slå förra årets; Kanye West och Prince ( plus Thåströms enda spelning under året). Kul med konserter, har just nu inget bokat alls, nada... trist.... Bob Hund ska tydligen inte ut på någon turne, bara festivalspelningar, trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0