Träningsrapport

Årets första runda igår. Börjat använda runkeeper ( tror jag det heter). Går inget fortare men man vet iallafall hur sakta man springer....klart kortare sträcka på längre tid än jag förväntade mig. Inte min grej att springa när det är kolmörkt.
Lite komplicerat att springa nu för tiden. Förr satt man på sig skorna och sprang. Nu måste man först bestämma vilken musik man ska lyssna på sen se till att gps fungerar ( inte lätt utan glasögon...) och sen sätta fast två apparater, en på varje arm. Blev inget bra musikval igår men det går inte att byta när man väl börjat springa ( återkommer igen till glasögon... gillar inte att bli gammal..ögonen blir sämre, man hör sämre ( vilket ibland kan vara bra), varje liten ynka skada sitter i och näst intill gör en handikappad.... var tog du vägen, ljuva ungdom som det heter i sången)
Sen, när man är klar så måste man uppdatera shapelink, facebook och twittra om att man sprungit. inte undra på att folk inte tycker dom har tid att träna, tar för lång tid med allt omkring.
Normalt brukar jag klaga på att folk inte använder blinkers när dom ska svänga ( annars är det rätt onödigt). Rätt förståerligt då folk inte har tre armar, en att messa med, en att ratta med och en att blinka med, så dom är ursäktade. Igår var det däremot tvärt om. När man blinkar ska man väl svänga eller? Jag tycker det iallafall men det tyckte inte föraren av den feta mercan som höll på att köra på mig när jag korsade vägen. Verkade inte förstå problemet när jag med yviga gester förklarade vad jag tyckte om honom som människa. Rycker säkert vingarna av flugorna innan han äter upp dom också.
här kommer första försöket till en tjockislista, bli inspirerade ( inte säker på att Little Feats sång handlar om en tjock man som badar men det får gå ändå)
Tjockislista

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0