Tröttheten sätter in

Varför orkar min inte? Är det för att målet är ointressant kanske? Antagligen är det så. Skulle springa en mara och det är gjort. Nu har jag fått för mig att springa en till men på bättre tid men det känns inte lika intressant längre. Vad ger det egentligen att springa en mara på 5,12, 4.30 eller 3,59? ingenting faktiskt. Kanske bättre att sikta på 6 timmar, ta det lugnt och njuta av folkfesten i Berlin istället för att plåga sig. Sen när man står där så ångrar man väl att man inte tränade mer. Får börja köra lite mer mental träning tror jag. Sitta i solstolen i fyra timmar och tänka ett maraton, låter mycket behagligare, dricka lite sportdryck (aka whiskey) ibland, ta en powerbar ( aka chips) för energins skull. 
 
 
att jobba hemma har sina fördelar ibland. just nu sitter jag på hemmakontoret på balkongen.. lite skönare än att sitta i ett ödsligt kontorslandskap i Kista. Fast distraktionerna är fler förståss, tvätten ska fixas, maten lagas, lunchen ska ätas, träningen ska genomföras... tur att os inte har börjat får då ska man väl se försöken i vildsvinsskjutning också förståss... 
 
 
 
nej, dags att börja göra något.. dvs skriva ännu fler mail till kollegor som har semester, kunder som inte har tid eller andra som inte heller är intresserade... kanske blir en liten tupplur i solen senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0