Beautiful losers?

OK. ett djävla tjat om duktiga människor. Ralph har gått ner i vikt, folk har slutat rökat, kenta slutat slå sin fru.

Ralph " vi tröstade oss med mat när jag var liten, min fetma är social". nej nej nej. den är slö, det är ren slöhet och bristande karaktär att äta sig upp till 170 kilo. Duktigt att gå tillbaka? kanske. Men jag då? jag som inte tog den sista tårtbiten, som har hållit mig i hygglig form, hur ska jag bli duktig?
Måste man "komma tillbaka " för att bli hjälte? " FRIS "fetas revansch i samhället". dessutom kan man inte gå ner själv utan behöver spenderar tre månader, allt betalt antar jag, på ett slott och ha chans att vinna 250.000... nu djävlar ska det ätas några år så man kan bli duktig.
Samma sak med rökare. Hon/ han ( vägrar skriva hen, vad är det för dumheter?) är så duktigt, slutat röka. Men jag då? Jag som inte började röka, var inte jag duktig. Nehej, inte det? Här har vi människor som förpestat både luften och sjukvården i massor med år och sen slutar dom röka då är dom "så himla duktiga". Blaha blaha.
Nästa program är väl " Biggest slagpåse". Män som får bo på ett slott i tre månader för att sluta slå sina fruar.
" Jo, det gick bra. Utmaningen blir att hålla igång detta när man kommer hem" säger Conny ( alla busar heter conny) i segerintervjun poserande med vinnarchecken på 250.000.
Vi har hamnat snett. Vi måste uppmuntra och premiera vanliga människor. Vi som inte väger 170 pannor, inte röker, knarkar, krökar ner oss, misshandlar svensson på stan, slår sin fru eller knullar sina barn.
Idag dissar jag slöhögarna och hissar oss vanliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0