Blodomloppet

Såg blodomloppet igår. Sprang inte själv. Någon ska ju titta på.. Vi var fem åskadare som tittade på 12.000 som sprang. Publikens jubel blev lite tamt. Kände mig nästan lite utanför. Man såg dom misstänksamma blickarna "varför springer inte du? Inte blodgivare? dålig människa"... får väl ta mig i aortan och springa nästa år kanske.
Saknar fortfarande ett maraton i Uppsala. Såg att Växjö har ett, sveriges näst största. Kalmar har triathlon. Göteborg är varvat.. I uppsala lägger vi ner maja gräddnos och startar blodomloppet. vad var det för fel på maja gräddnos? inte ofta man kan stå och kika på guppande kvinnokroppar utan att bli tagen av polisen.
Träningsperioden går just nu in i slutfasen... den sk sofffasen... ligger på soffan och därmed pasta.. man får äta hur mycket som helst inför en mara.. .det är bra, däremot får man inte dricka vin och sprit... kanske är nyttigt med två vita dagar.
Världen har blivit annorlunda. Kostcirkeln är helt fel, nästan skadlig, däremot ska man dricka rödvin varje dag. Snart är nog socialstyrelsens rekommendation uppe i ens egen konsumtionstakt. Fast inte nu då alltså, te till maten, hur kul är det? Har lovat boxen att jag är tillbaka på lördag om jag så ska ligga på golvet med rödvinskranen i mun....
dags att träna... mentalt.... " det regnar inte, det regnar inte, det regnar inte...."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0