Dåligt med träning

Nu börjar det bli tungt. Sista april helgen innebar väldigt dåligt med träning. Ingenting faktiskt. Har hamnat klart efter schemat. En månad kvar till Stockholm och hoppet börjar sjunka om att lyckas. Senast jag sprang var det riktigt tungt, kämpade i 19 km på en tid klart över 6 minuter kilometern, inte bra. En långrunda idag och en på lördag sen får vi se vad målet blir.
Märkligt med gympan. Har iallafall sprungit en del men det var två veckor sen jag körde pass. Körde ett i söndags och blev toktrött. Uppenbart olika konditioner för olika träningar. Körde några maskiner också och fick tokträningsvärk, det vill man inte ha om man ska golfa....
Första runda på Grönan för i år i tisdags, ja, det var första maj eller kanske ännu mer dagen efter sista april. Traditionellt sista april firande kräver att man är lite hängig dagen efter.
Banan i otroligt fint skick. Nya teen på ettan klart positivt för hela golfupplevelsen. Själv var jag i klart sämre form än banan.... dubbel, fem över, dubbel och sen en dubbel.... så var den dagen förstörd. Gick lite bättre sen men ändå... inte speciell bra inför tävlingen på söndag. Blev en liten höjning. Hade ambitionen att gå ner i handikapp i år men det målet är redan bortglömt. Ingen gräns på hur mycket man får höja sig så redan i år kanske man kan ha ett handikapp som verkligen speglar spelstandarden... jag borde nog ha runt 15...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0