Helgens träning

Tre veckor kvar nu till Stockholm Maraton. hade inte tänkt springa men nu får jag försöka iallafall. Sprungit del så det känns inte helt omöjligt.
Tog en tur från golfbanan igår.. den som har fått för sig att Uppland är platt borde göra likadant. Långa tunga backar plus motvind. Var helt slut när jag kom till uppsala. Närmaste vägen hem... via IKEA,  Biltema och Strandbodkilen. Inte den perfekta vägen när man stapplar fram. Såg nog mer ut som jag var på väg till akuten än hem.... Ingen som erbjöd mig vatten tyvärr ( antar att ni kommer ihåg "billetten" sketchen med..... var det Martin Ljung? kanske inte " är han oförskämd mot er gamle man, ska jag slån på käften " " ja gör det"... nej. måste ha varit hasse alfredsson....).
tror inte jag varit så törstig på länge... drack två liter direkt när jag kom hem. Inte nyttigt att springa utan att ha vatten med sig. Blev nog drygt tre mil, tror att jag klarar att krypa de resterande 12 kilometrarna.. hoppas det iallafall. Sen är det dags för den riktiga träningen, Mot Berlin!!!!!.
Känns halvkul att lunka ett maraton och veta att det är dags att träna för nästa... men det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0