inte långt kvar nu

Känns att det börjar närma sig... tio dagar kvar tills jag, tillsammans med 20000 andra ångestladdade mestadels män ska springa 42 kilometer och därmed komma tillbaka till samma ställe som vi startade på. Rätt meningslöst kan tyckas. Mer mening i att typ springa från golfbanan och hem ( som straff) eller till jobbet ( lite väl långt....) än att springa runt.... Men nu är det så det ska göras så det är bara att gilla läget.
Nervöst? självklart. Rätt för att misslyckas? inte det minsta. Om man lärde sig av misstag och misslyckande så borde man vara full lärd vid det här laget. Tur att man har så dåligt minne att man gör om sina misstag gång på gång.....
Alla säger att det är dags att trappa ner nu, börja springa riktigt riktigt långsamt... men, det är nu ännu jobbigare, då kommer man aldrig hem. det är min drivkraft när jag är ute och springer, se till att jag kommer hem så fort som möjligt. Springa en mil i sju tempo tar ju evigheter..... Fast man får väl försöka. Blir korta pass torsdag, lördag, måndag och sen ett väldigt kort på fredag, dvs dagen före. det behövs tydligen för att få igång blodcirkulationen.
Buden är olika om hur man ska dricka. Enligt det traditionella så ska man dricka massor med vatten både dagen före och direkt före loppet. andra stödjer sig på moderna rön som säger att man inte behöver dricka förrän man känner sig törstig. Får väl bli något mitt emellan... Oavsett om det är rätt eller inte så blir det pasta på fredagkvällen före loppet, något ska man väl unna sig... sen blir det en stor stor öl om jag lyckas alternativ en liten liten om jag misslyckas... fast det gör jag inte...

Kommentarer
Postat av: Göran H

Stort lycka till, Björn!

Ingenting är härligare för asfalttrötta ben än att få känna Stadions mjuka tartanbanor, även om det bara blir 300 m...!

2012-05-23 @ 21:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0