Nedtrappning

Dags att trappa ner. Sprang sakta sakta igår... det är minst lika jobbigt som att springa lite fortare, tror det iallafall. kan vara så att jag är i dålig form, släng av en liten förkylning plus alla pollen gör det jobbigt. Känns det som igår nästa lördag då blir det tungt.. nästan omöjligt faktiskt, vi får se.
Har upptäckt att jag inte är så himla förtjust i att springa i skogen trots att löpstigen i går korsades av ett rådjur, rätt fantastiskt. Blir för tråkigt att bara se granar omkring sig. Behöver distraktioner för att orka, distraktioner och musik... får väl köra lite Erik Satie om jag ska springa sakta. Sägs att man ska starta på 7 min/ km tempo men det är näst intill omöjligt att springa så långsamt, kryper i benen att ta i lite...
Hittills i år har jag sprungit 59 timmar. Målet är 100 till berlin sista september, bör inte vara några problem. Har dock inte sprungit fort eller några tempolopp, det ska man tydligen göra. Tycker intervaller är så himla trist att det nästan inte fungerar men om man måste så måste man väl... 

Vart tog den gamla sköna joggingen vägen? Nu ska det minsann löptränas, följa program, personbästa, funktionskläder, pulsmätare och gps. Allt har blivit mer komplicerat så det är klart att jogging inte fungerar... jaja. Ska inte raljera, jag är likadan själv.. runkeeper gör det mer inspirerande att springa. Jag har den aldrig på så jag hör hur fort det går, tycker det är mer spännande att kolla av när man kommer hem. Man blir förvånad ibland hur fort eller långsamt det har gått. Dagsformen är verkligen avgörande. Hoppas den är bra om en vecka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0