Träning

Träningen pågår men det börjar bli lite tråkigt. Att springa drygt tre mil som jag gjorde förra söndagen eller 28 km som jag sprang i lördags tar tid, väldigt lång tid. Man hinner ledsna flera gånger om. Senast kom jag till Ultuna efter nästan två timmar och insåg att det var nästan en timme kvar. Finns roligare saker att göra, golf exempelvis. Nu ger ju golf inte speciellt mycket motion, att sakta lufsa runt i sju km på fyra timmar avbrutet av konstanta pauser ( och misslyckanden) ger knappast någon förhöjd syreupptagningsförmåga. golf är överskattat som motionsform.
Man borde springa runt banan istället, runninggolf, först i mål vinner. Fast det är väl bättre att gå runt på en golfbana än att inte röra på sig alls förståss.
Två veckor kvar tills det är dags att starta i Stockholm maraton. Kommer jag inte i mål så startar jag om i Berlin i höst. Då ska jag både starta och komma i mål. Fast det går nog bra i stockholm också bara jag får vara frisk de närmaste veckorna. Klarar att springa 30 km utan att stanna så då borde det gå att springa lite till om man tar pauser på vägen. Fast man kan ju få kramp förståss, det är tydligen det folk stupar på... vi får väl se.
Tills dess blir det några kortare, lätta löprundor men inga långpass. man ska tydligen vila sig i form, det är min stil.... träna mentalt på soffan med ett glas rött på bordet..... Får väl trappa ner på vindrickandet också..... borde funka i två veckor men sen får det vara nog.... Två vita veckor per år räcker för mig, rödvin ska ju dessutom vara nyttigt....
Dags att hylla en av de stora, kör spellistan i lurarna när jag springer: Adam Yauch (Beastie Boys) R.I.P.
Adam Yauch... stor artist. Såg Beastie boys på grönan för två år sedan. Spelade i två och en halv timme. Riktigt imponerad av hur bra dom var som musiker. Adam hade säkert sju , åtta basar med sig på scen. Spelade dessutom både trummor och gitarr. En fantastisk konsert som innehöll allt från de stora hitsen från första skivan till de mer jazziga inslagen från senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0