Tränningsfritt, myggfritt

Både myggfritt och träningsfritt i helgen.
Tror jag blev matförgiftad ( nu är det jag som lagar maten hemma så jag kan inte ens skylla på någon mer än mig själv) i fredagskväll. Mådde illa halva natten och hela lördagen. Inga som helst tankar på att komma ut och springa... får bli idag istället även om det känns tungt. Det är ändå så mörkt och trist att man kan lika gärna ge sig ut i mörkret och jogga lite. Kanske lite fel motivering, träna för att det är tråkigt att inte träna, man borde träna för att det helt enkelt är kul men men, just nu känns det lite tungt.
 
 
Höstens stora besvikelse är väl ändå Så mycket bättre. Händer ingenting. Inga riktigt bra versioner, inget nytt. Typiskt att det är Darin som dominerar helt. Olle ibland ok, Miss Li bättre än förväntat men inte riktigt min stil. Ugglas sjunger som han alltid har gjort, Pugh helt bedrövig periodvis och hur många man frågade innan Sylvia Vrethammar tackade ja kan man bara spekulera i, väldigt många är mitt tips....
 
 
Skönt att vi slipper se Uffe i detta. Han har dock gjort en hel del covers genom tiderna, tom en hel coverskiva. Kommer dock bara på John Holm och Cornelis som är svenska ( Cornelius räknas som svensk eller hur?). Kanske kommer en "Andra sjunger Uffe snart", finns en hel del redan. lär tom finnas en engelsk skiva med översatta texter. Känns annars som både Uffe och Uggla är väldigt typiskt svenska, svårt både för andra artister att tolka och att försöka översätta. Vet att Lundell gjorde ett försök men att det inte fungerade. Han har väl sålt nog i Sverige kanske. Hört någonstans att Nordströms ( frisörernas favoritband?) sålt mest skivor i sverige ( i sverige alltså, inte som svensk artist, då tror jag ABBA är värst). Fascinerande....eller inte
 
Ett musiktips från mig för att lätta upp i höstmörkret:
The Weeknd – Trilogy
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0