Nobelpriset

Idag kommer säkert Murakami att bli utsedd som 2012 års Nobelpristagare i litteratur. Egentligen borde det vara positivt. Har man skrivit en bok som heter "vad jag tänker på när jag springer" och sprungit över 20 maratonlopp så borde han vara intressant för en erfaren löpare som jag ( japp, två maror, det är två mer än vad jag trodde jag någonsin skulle springa) men nej nej nej.
 
 
 
Började läsa Norwegian wood för några år sedan... säger som Homer.. booooooring. Gav honom en ny chans med löparboken..... booooooring. Efter att ha läst halva så insåg jag att det hade varit betydligt bättre spenderad tid att springa själv... avråder mao från att läsa något av honom även om han nu får nobelpris.
 
 
 
Nu är det inte så att jag tycker illa om alla nobelpristagare. tvärt om. En av mina stora favoriter är Singer med bla den fantastiska boken Trollkarlen från Lublin. Saul Bellow ( Humboldts gåva) är också otroligt bra. För att inte tala om Kawabata med "Tusen tranor" och "Snöns rike". Eyvind Johnson, skitbra.Satre osv osv osv. 
Tranströmer har jag inte orkat med ännu. Lite svårt får dikter. kunde han inte börja twittra istället?
 
 
 
 
Det vore onekligen intressant om man gav nobelpriset till en bloggare eller twittrare.. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0