Svåra beslut

Dags att ta ett nytt beslut. Handlar faktiskt om disciplin. Orkar man träna utan att ha något mål? Orkar man hålla igång vinterträningen utan att ha något att träna inför? Det är ett helt år kvar till Amsterdam maraton 2013, känns väldigt långt dit eller hur? Lätt att säga " jag börjar imorgon istället för idag". Hm... tål att tänkas på.
 
 
Varför är nu detta så aktuellt? Jo, anmälan till Paris maraton 2013 ( 7 april) öppnar imorgon. Sjunde april är väldig tidigt på året. Samtidigt så ligger det rätt bra till, sex månader från nu och sen ytterligare sex månader tills det blir dags för Amsterdam. Kanske skulle försöka iallafall.... 
 
Man blir rätt sugen när man ser banan:
http://www.parismarathon.com/marathon/2013/us/r3_carte.html
 
 
Start på Champs Elysses, sen förbi alla stora monument. som sagt, tål att tänka på iallafall en dag till. 
 
 
 
Blivit dåligt med träning en tid nu. Hittar alla ursäkter för att inte springa. Det regnar. Det är kallt. Jag är förkyld, Jag hinner inte. Jag orkar inte.... Allt bara dåliga ursäkter. nej, dags att ta sig i kragen. börja med dieten och börja träna.... tänk att det ska vara så svårt.....
 
 
Kanske borde ha ett belöningssystem. En mil ger en vinare eller nåt sånt. Två mil en gigantisk whiskey. 3 mil en helkväll på krogen..... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0