Brist på träning

Nu går det riktigt illa med träningen. Ingen vidare uppladdning. En vecka kvar och formen är i kraftigt dalande. När motivationen saknas letar man efter ursäkter för att inte träna; förkyld, det regnar, det är kallt, hinner inte. När man har motivationen på topp finns det inget som kan hindra att man tränar. Gäller att komma tillbaka till den gamla känslan av att det är nödvändigt att träna och inte ett nödvändigt ont.
 
 
 
En vecka kvar så det ska väl inte bli så mycket mer träning antar jag. Några lätta, korta rundor och sen äta upp sig... det sista har jag inget problem med. Väger tre kilo mer nu än när jag sprang Stockholm i början på juni, tror att det gör en hel del i tid. Nu får man väl hoppas på ett lite bättre väder än vad det var då även om det ser ut som regn på morgonen. Jaja, vi får se.
 
 
 
Under loppet går det tydligen en buss som kör på maxtiden. Blir man omkörd så måste man bryta. Maxtiden är tydligen satt till sex timmar ( brutto) men det borde inte vara något problem att klara det. Mitt ursprunliga mål var att springa på under fyra timmar men nu är målet att bara ta sig i mål. Får spara ambitionerna till andra lopp ( kanske kanske Amsterdam nästa år).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0