Flyttad

Flyttad och klar... nej nej nej. Flyttad, ja, klar, nej. Man blir nog aldrig klar. 
Problemet är att nu kan man få det som man vill ha det, möblerna på rätt plats, kastullskåpet organiserat, tavlorna hänger rätt... men nu vet man helt plötsligt inte hur det ska vara och så är man nog rädd att det blir fel. Förra lägenheten hängde saker lite där det passade men nu hänger de flesta tavlorna inte alls. TV: n inte uppsatt, hyllorna i arbetsrummet ligger på golvet.. och allt för att jag inte riktigt kan bestämma mig hur det ska vara.
 
 
Det är väl sån man är. Man klagar och gnäller på att saker inte är perfekta men när man sen får möjligheten att göra som man vill blir man totalt handlingsförlamad. Snart blir det bara fram med borr, skruv och hammare och börja. Tur att vi har gigantiska förråd där vi kan stuva grejer så länge, fast det blir väl fullt det med snart antar jag. 
 
 
Nästa stora projekt är att sorterar det som ska sparas... dvs det som ska sparas till nästa gång vi flyttar, sånt vi egentligen inte behöver men inte orkar/ kan/ törs/ vill slänga. Egentligen ska man väl skriva nåt i stil med " var kommer all skit ifrån?" men jag tycker ärligt inte att det är skit. Är väl för nostalgisk för att göra utrensningar.
 
nedan en bild på lägenheten, andra våningen på gaveln. Som ni ser så har både Anette och jag åldrats en del sen vi flyttade in....
 
'
 
Fast nu är detta ingen gnällblogg längre utan en träningsdagbok... fast då blir det tunnt, ingen träning igår och enbart 9 km i förrgår. Vi är nu tre som ska till Paris; en som ska springa på under tre timmar, en som ska springa på under fyra timmar ( fast det gör väl han som ska springa på under tre också..) och så jag som hoppas på att överleva. Saknar drivkraften att träna. Får skylla på tidsbrist (stämmer inte), vädret ( finns kläder) och förkylning ( som jag hade i november)... Finns alltid gott om ursäkter....
 
Citat
"Teori är när man vet allting, men ingenting fungerar. Praktik är när allt fungerar, men ingen vet varför. På denna arbetsplats är teori och praktik förenade. Ingenting fungerar och ingen vet varför."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0