Reflexioner från en hemkomst

Hemma igen till ett grått och kallt Uppsala. Dags att börja om, göra en ny nystart. Ligger rätt långt efter i träningsplanen så det är dags att öka intensiviteten nu. En mil i snöglopp igår gick hyggligt trots allt. Men, träning räcker inte, nu är det dags att lägga om kosten också. Inspirerad av Scott Jureks bok " Eat and run" så ska det bli mer bönor ett tag, functional food. Funkar inte det så blir det väl till att ta häftapparaten och slå ihop läpparna också känd som Hannibal Lector dieten. Kanske svårt för Aftonbladet att sälja lösnummer på den rubriken " Häfta ihop läpparna, gå ner i vikt". Lite desperat kanske.... " Bli arbetslös, sakna pengar till mat, gå ner i vikt". Bettan, 43, gick ner 17 kilo på tre veckor " livet känns lättare nu....." Kanske inte.
 
 
Ett skönt träningspass på friskis igår och sen torsk med quinoa blandad med bönor och tomater.. slog inte väl ut, själv tyckte jag det var skitgott... får hitta på något annat att bjuda familjen på. Nu är det nyttig mat som gäller nämligen... tur att rödvin är nyttigt förresten... quinoa och rödvin, funkar bra för mig. Rödvin lär förhindra kärlsjukdomar... då vet man vad man inte kommer att dö av....
 
Lite intressant fråga faktiskt. Vad kommer man att dö av? Kanske går att spela på Unibet? 
 
Vill återuppväcka min ide om avgångsvederlag från livet. de sista åren i livet är de för samhället mest kostsamma. Om man då bestämmer att man tar livet av sig vid 80 års ålder så får ens efterlevande dela på ett antal pengar, säg två miljoner.... då spar samhället pengar, mina efterlevande får ett bättre liv och själv kan jag bestämma när det är slut istället för att vänta på att pumpen ska sluta fungera eller vad det nu är som kommer att hända...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0