Film

 
 
Tarantino.... vad är poängen? Är han samtidens mest överskattade filmmakare? Django.. sån skit. Som att kika i ett seriealbum utan egna ideér. Visst, man kan göra hyllningar till spagettivästern men vad ger det egentligen. Såg visserligen klart men betraktar det som nästan tre timmar helt bortslösade. Se hellre en riktig spagettivästerna av Sergio Leone, klart bättre, mer intressant och mer givande:
Ennio Morricone – Il Buono, Il Cattivo, Il Brutto (The Good, The Bad And The Ugly) (Main Title)

 
Nej, jag tycker inte Pulpfiction är en bra film... schabloner och yta. Fast det verkar ju passa den moderna människan, snygga bilder, smarta repliker utan mening, jaja. Dom får ju minst fem duvor i tidningen så det är väl något jag inte fattar.... Cheese Royal.. my ass. Kill bill är enbart en sörja av pastischer och schabloner.. som en Per Gessle sång ungefär....
 
 
Svårare att uttalas sig om filmerna på Grammisgalan. Den enda jag sett är Palmefilmen ( som gått på tv) men annars nada. Dom är säkert bra allihop.. fast den som kom på att göra en Sune II måste väl ha haft otur när han tänkte. Går inte att ersätta Peter Haber som Sunes pappa, oslagbar. Bästa julkalendern genom tiderna? ja, dra mig på en tallkotte så bra eller vad det nu heter i julkalenderlingo... Götapetter.... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0