Helg

Tror att det skulle gå rätt skapligt både med träning och kost om det inte var för de eländiga helgerna.... Mat, mat, mat och sen en och annan whisky avbrutet av ett glas rött... man måste ju leva också men nu börjar det bli akut med viktnedgången.
 
 
 
Lyckades ovanligt bra med maten i helgen tycker jag. Grillade pilgrimsmusslor med pestosås till förrätt. Rödspätterullader med färserar rökt lax med en blodgrapesås och sen min nya favorit; potatismos kryddad med rökt spansk paprik. Ska väl inte göra reklam men nu måste jag rekommendera www.kryddlandet.se, aldrig mer kockens kryddor eller överprisat flingsalt på ICA. Kryddlandet har allt och lite till. Riktigt bra priser och snabb service. Kommer att bli storkund.
 
 
 
 
OK, fick till en runda i fredags innan helgen började men det gick trögt, 11 km på tempo precis under 6. Duger inte, duger inte alls. Knappt tre månader kvar till Parisloppet så det börjar bli akut. Innan dess är det både Jordanien och Turkiet på programmet som stör träningen, för att inte tala om flytten till nya lägenheten... Man har knappt tid att jobba.... Får hoppas på något stort projekt som tar all tid så man vet vad som händer.
 
 
 
Angående flytt. Folk flyttar en hel del men ändå är det omöjligt att hitta musik som handlar om att flytta. Man flyttar väl oftare än man blir kär under en livstid eller? Tror det här blir min elfte flytt och då bodde jag ändå nästan 20 år på samma ställe ( östra ågatan).
 
 
Det mest positiva med flytt är att man hittar saker som man hade glömt att man äger.. Fast antagligen har man glömt dom för att man inte behöver dom längre så frågan är nog snarast varför man köpte dom från början.
 
 

Frun tycker att problemet är att man slänger för lite saker, jag säger att problemet är att man köper för mycket saker. Tror att jag har rätt ( fast det tror jag alltid....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0