Helgträning

Lite dåligt med träning under helgen tyvärr. Golftävling på Kåbo på lördagen, foursome med Anette, och sen en riktigt urusel runda. Tog nästan en timme att springa 10 km. det är något som inte är helt rätt just nu, känns som jag har svårt att andas när jag springer. Får nog börja förbereda mig lite bättre inför träningspassen annars kommer detta att bli svårt. Kosten är dock värst... tillbaka till ingångsvikten efter en helg med alldeles för mycket mat, vin och tom jordnötter ( som jag nu inte ätit på över en månad, starkt av en jordnötsnarkoman som jag)..
 
 
Ändrade lite löpstil i lördags. Försökte verkligen landa på hela foten och inte för långt fram. Kändes som det blev mindre ansträngande för vaderna men det gick klart långsammare. Fast vem har bråttom? Ska ändå inte jaga någon tid i Amsterdam, räcker med att ta sig i mål. Märkligt att man alltid ska pressa sig, hitta nya ouppnårliga mål som man blir stressad av när man märker att det inte går att realisera. Som om man inte hade press nog ändå.......
 
 
 
Ska försöka ge mig ut på en lite längre tur ikväll, har nästan inte kört någon alls sen jag började träna. Känns inte som motivationskraften riktigt finns där.. svårt att springa långt om man tycker det är tråkigt och så känns det nu. Lite ny musik i hörlurarna kanske gör skillnad men men... vi får väl se om vaderna håller annars måste jag nog ändra träningsform, kanske får börja gå på friskis igen även om det är väldigt tråkigt att träna inomhus på sommaren.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0