Kotknackare

Golf i går, naprapat idag.. Finns inget samband.
Riktigt bra golf i går, 41 ut, 50 hem...
Förra gången skämtade jag om att jag skulle spela på en boll, dom skrattade så dom låg över Efes bordet... funkade inte då men.. nu slog jag bort min första på sextonde... rätt nöjd med att gå 19 över med en urusel avslutning på den banan och med mina gamla klubbor... plus anettes spoon... damklubbor funkar bra ibland.

Men. det var inte det jag skulle skriva om utan om Alistair, napratat och en riktig stjärna... knakade inte mycket men böjde och fixade, förklarad, ville man skulle förstå vad som händer med kroppen när man gör si och så. fick tre riktigt bra övningar att ta med hem. Höll på i en och en halvtimme..350 spänn, skulle nog gå var och varannan vecka om vi bodde här heltid. Intressant med folk som verkligen är intresserade och verkligen vill att man ska förstå.
Huvudbudskapet var... luften är fri, andas andas andas. han har så rätt, jag håller andan hela tiden oavsett vad jag gör, fel fel fel... han gav mig mycket att tänka på-

nästa sista kvällen i Akbuk och sen hem till Sverige. längtar hem men inte till jobbet tyvärr. Bad Alistair kolla upp en tå som jag har ont i, han kände och sa, du är stressad eller hur... jo,det kan man lugnt säga... hur fan kunde han veta det bara genom att trycka med en led i pektån.. fast samtidigt, alla är väl stressade så det är väl en rätt säker gissning.
Fixa ryggen är lätt men hur fixar man stress... sluta jobba... knappast...... sluta bry sig.. knappast... någon som har ett tips så tas det tacksamt emot.


hur som helst, tre kilo upp på semestern och det är enbar pga Efes.. inga chips, inga jordnötter, inget godis.. men efes efes efes... slut med det när vi kommer hem. ses i skogen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0