Bästa tiden

Just nu bästa tiden inför loppet... rekommendationen är att vila, ev någon lättare joggingtur. Ännu har inte nervositeten kommit, fortfarande kan man dricka normala mängder vin och sprit.. härlig tid. 

Tyvärr tror jag att jag fått en bristning i baksidan av höger knä. Trodde först att det var lårmuskeln men så är det nog inte. Skyller på den alltför hårda intervall träningen i löpargruppen.Idiotiskt att vara med...

 Gick in i den vanliga fällan att försöka träna hårdare och tuffare istället för att hålla mig till min egen ide om att bara lufsa på. Om det inte går att springa paris pga skada så lägger jag ner tempoträningen helt, inte värt att riskera fler skador.

 

Fast det är säkert viktigt att ha tempo om man ska springa 5 km och mil lopp men det tänker inte jag göra, sådetså....Minst maraton... håller man på länge så får man mer för pengarna.. Jag kommer att få jättemycket för pengarna i Paris... 100 spänn i timmen är inte så farligt eller hur? får dricka mycket sportdryck.

 

Lite deppigt trots allt att känna att kroppen inte håller. Vet också att vid min ålder så tar det väldigt lång tid att läka... fan fan fan.. som Thåström säger

 

Rensade förrådet och insåg att det naturligtvis finns för mycket skit men... tog också några cd skivor och la dom i bilen, kan lika gärna lyssna lite på musik och slippa den kommersiella skitradion..

Nu råkade Det goda livet vara med... Skivan som kom efter Den vassa eggen.. Börjar nästan inse att den är ännu bättre, kanse den gode Uffes bästa. "du vet det skramlar i växeln, när man måste byter spår". Kanske är så att musik är mer tidsrelaterat än vad jag själv har insett. Den vassa eggen var som ett knytnävsslag i magen och därför kändes Det goda livet inte lika mycket när den kom, den kanske är för positiv jämfört med det stämningar som jag själv hade vid den tiden.... " hon tog min hand och sa, din livslinje är av, jag sa; jag vet" så djävla bra. Så, livet är kort så vi tar bilen och åker... beskrivet på en enda rad. Ge karldjäveln nobelpriset eller nåt sånt. han har väl inte ens fått karamelodi priset eller vad Povel Ramels pris nu heter." kom, så vågar vi oss in, i det vilda igen..."

Ulf Lundell – Det Goda Livet

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0