Mer om mat

Kan knappast skryta med att min kost är bättre än andras, märks på vågen om inte annat, men jag försöker iallafall. Tänker mycket på vad jag äter men när det sen blir dags att äta så blir det som regel den vanliga skiten... 
 
Men, jag är i gott sällskap.
Två av mina löparkollegor avslutade söndagen, efter bla ett långpass, med kebab och pommes frites respektive hamburgare och pommes frites... Säkert gott men totalt näringslöst. 
 
 
Kokade ny bönröra i helgen. hade köpt lite olika varianter; kidneyböner, kikärter, röda linser, som jag la i  blöt över natten. Väldigt billigt, speciellt om man jämför med de små tetraförpackningar som sälj. På söndag lät jag dom stå och koka rätt länge för att helt gå sönder. Blandade i vitlök, ingefära, misopulver ( i geleform) och lite salt för smakens skull. Blev riktigt bra. Gjort wraps som jag ska ha som mellanmål idag. Det är nämligen dags nu.... igen, igen och återigen. Måste tappa några kilo på fyra veckor. Helst ett kilo i veckan men det blir nog svårt....
 
 
 
Träna är lätt, iallafall nu när det snart blir vår, men att hålla igen på mat och dricka är helt omöjligt. Vad är det egentligen för liv när man inte kan äta det man vill, inte dricka det man vill... hemskt... Mat är halva födan, minst. Märkligt att det mesta av födan är onyttig. Borde vara tvärt om. D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0