Träning

Nu börjar det... har ni hört det förr? men nu är det på allvar. Började i träningsgrupp igår. 
 
 
Ärligt så har jag aldrig sprungit intervaller tidigare. När jag var ung vägrade jag springa mer än 110 meter. Min idealdistans var nog snarast en längdhoppsansats. men nu djäklar... fem veckor kvar till paris och man börjar med intervall träning.. känns lite sent eller vad tror ni? Paris får bli ett vanligt träningspass inför höstens Amsterdam.
 
 
Hur som helst. 20 stycken ger sig ut i vintermörkret för att bli bättre på att springa. Blött, halt, kalt och mörkt.. inte idealiskt precis.
Jag är dubbel så gammal som det flest, dubbelt så tung som det flesta. Klart äldst och tjockast men det får inte bli ett hinder...här ska springas. "Run or die".... Han dog inte med stövlar på, han dog med löparskorna på..bättre det än att dö med rör i näsan..
 
 
 
Testade ett recept ur Scott Jureks bok igår ( eller mer inspirerad av ett recept, har lite svårt att följa recept, samma sak med bruksanvisningar).
Kokade röda linser mjuka, la i kidneybönor, vitlök ingefära.. koka sönder alltihop och mosade till en kräm, kryddade med med salt och chili. Bredde på tortillabröd och åt som wraps. Riktigt gott och supernyttigt. Scott äter nåt liknande när han är ute på sina långpass. Rekommenderas.
 
Ska testa andra varianter i veckan som kommer. Dessutom är det väldigt billig mat.Återkommer med förslag och recept när jag kommer på något bra. 
 
 
Det bästa med Scotts bok är att man inser att det inte bara går att tänka på maten och ev ta bort onyttigheter, man måste lägga till det som är nyttigt. Själv har jag svårt att låta bli chips, jordnötter, godis... för att inte tala om vin och sprit... Men, mellanmålen skulle man kunna fixa bättre än att slentrianmässigt stoppa näven i en chipspåse. Morotschips. Ha små bönwraps i kylen. Måste finnas mer.. här finns en utmaning.
 
 
 
Gårdagens solstråle var ändå Justin Timberlakes och Jimmy Fallons hyllning till hiphop... 10 minuter ren komik blandad med rent geni. Det bästa och roligaste jag sett på länge, tror även en icke hiphop fan kan ha nöja av detta.....håll till godo:
 
http://www.facebook.com/photo.php?v=10100420774133276
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0