Träningsvärk

Idag har jag träningsvärk, ordentlig träningsvärk. 
Det är visserligen positivt med träningsvärk dagen efter man tränat. Lite som minnesluckor och ont i huvudet dan efter en fest. Är man inte allvarligt bakfull så har man nog inte heller haft kul....
 
Så, träningsvärk bevisar att jag tränat men.... Träningsvärk av att springa är ett tydligt tecken på att jag är alldeles för otränad för att ge mig ut på Paris gator och springa 42 kilometer om bara två veckor. 
OK, träningen igår var 30 minuters lätt fartlek runt Slottet men ändå. I Paris är det bara att slå på autopiloten och låta det rulla på...bara och bara, ont lär det göra... 
 
 
ibland dyker en tanke upp... Varför? tyvärr dyker det inte upp något svar... Just nu känns det som att enda anledningen är att mina kompisar Q och Tommi också ska springa.. precis som dom var beroende av mig.. lär se ryggen av dom och sen förhoppningsvis har dom beställt in lite vin till mig när jag kommer i mål två timmar efter dom... ser fram emot en Calva vid målet.. man är ju ändå i frankrike, där alkoholismen föddes... kanske. Fast jag läste att Alexander den store söp ihjäl sig så alkoholismen var nog uppfunnen innan Frankrike bildades.
 
 
 I helgen ska det bli det enda längre passet i år, förhoppningsvis en bit över 20. har redan bestämt musik... blir soul för hela slanten.
 
Soul löplista

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0