Lite om träning

Går lite sådär med den återupptagna träningen... planen var att springa en mil i lördags och två mil på söndagen men så blev det inte. Alldeles för trött för att springa på lördagen efter en golfrunda kanske i kombination med pollenallergi. Söndag däremot men... gav mig upp på Nåsten, tänkte ta löpstigen ut till Lurbobro men det gick inte alls. Rena lervällingen, troligtvis extra uppkörd av alla mountainbike åkare som swischade förbi i hundra åttio... vad är det för fel på folk? fick hoppa undan vid ett flertal tillfällen för att inte bli påkörd av cyklister med något maniskt i blicken...
 
Stabblade säkert i tre, fyra kilometer i blandad lervälling, inget som passar mig.. benen tog rätt slut och humörer i botten, blev bara 14 km i rätt lusigt tempo så nu ligger jag ännu mer back i schemat. Planen är att springa i 100 timmar från första maj till sista september och då krävs det en hel del långrundor.
 
 
Ett ytterligare problem är att golfen har dragit igång. Tänkte ta ett uppehåll i år men istället för att inte spela alls så gick vi med i Kåbo som ligger en kilometer ifrån där vi bor. Visar sig att hustrun helt plötsligt tycker det är kul igen så det har blivit fler rundor än jag hade tänkt mig. Bland annat två i lördags. Medge att det är trevligt med fågelungar mitt på banan? ( obs, fåglarna är i förgrunden, i bakgrunden några andra gökar...)
Hoppas dom klarar sig och inte blir träffad av för många bollar.
 
Att det inte alltid går så bra att spela är ett mindre problem. Golf är speciellt på det sättet. Det är så pass svårt att man faktiskt kommer ihåg de bra slagen och förtränger de dåliga till skillnad mot exempelvis bowling då man enbart kommer ihåg missarna....
 
riktigt tragiskt att kommunen har bestämt sig för att demolerar hela Rosendalsfältet och därmed både ta bort ett fint rekreationsområde men även nagga Stadsskogen i kanten. Tror inte historien kommer att se nådigt på hur staden utvecklas från en grön fin stad till ett rent betonghelvete. Illa är det. Finns områden i närheten som inte används alls, exempelvis bredvid BMC men det ignorerar man helt. Sägs att golfklubben varit en nagel i ögat på kommunen länge och nu vill man ge igen.Tyvärr tror jag det stämmer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0