Vikt

Går väl lite sådär med träning och viktnedgång. Försöker ta hjälp av appen http://www.shapeupclub.com med vikten, påminner en hel del om den gamla Hälsovakten. Man får ett kalorimål beroende på hur mycket man vill gå ner och sen lägger man in allt man äter och tränar... Verkar onekligen som att jag enbart får äta mat de dagarna jag tränar. När det sen är Strömming med potatismos på lunchrestaurangen blir det extra svårt. Kul att se vad olika matvaror innehåller iallafall. Jordnötter är ett stort no no... rödvin och whiskey helt ok.... tur det. Hur skulle det annars gå? 
 
 
 
Just nu blir det mest sallad med exempelvis fiskburgare eller haloumi, det sistnämnda kanske inte perfekt men rätt matigt och, tycker jag, gott om det är gjort rätt. Får väl bli den vanliga fisken till helgen, börjar bli rätt fantasilös i matlagningen. Får nog sätta mig en kväll och läsa igenom mina 40 kokböcker för lite inspiration.
 
 
Dags för sista träningsgrupp träffen ikväll. Redan slut. Var  betydligt roligare än vad jag hade förväntat mig. Lite annorlunda träning men inte alls speciellt hetsigt, snarast avslappnat. Mer om det på http://www.lopstegetuppsala.se/
 
 
Trist att det är slut, blir svårt att köra intervall träning själv men det måste man väl göra antar jag. Fast jag är lite skeptiskt, tycker jag mest får ont i benen utan att bli starkare.. Var ute häromdagen och sprang, tyckte det gick ovanligt lätt, mycket beroende på att det regnat innanf förståss men ändå. Kom hem och insåg varför det gått så lätt... hade springit betydligt kortare än jag trodde och dessutom långsammare... inte undra på att jag var fräsch när jag kom hem.. får nog se till att hitta lite längre slingor att springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0