Dags att sammanfatta

Jaha. då var det dags snart. Avresa imorgon till Amsterdam för en ny mara på söndag. blir den fjärde sen juni förra året. Hittills har ingen gått speciellt bra. Har heller inga stora förväntningar på Amsterdam, mer än att det ska bli kul att komma dit, ta en bira på söndag, ha lite kul. Loppet kommer inte att bli vad jag hade förväntat mig.
 
Varför inte, undrar ni säkert ivrigt?
Motivationen: Den saknas. Visserligen lufsat runt i drygt 100 timmar i år men utan riktigt hjärta. Sagt att jag ska springa ett maraton, nu har jag redan sprungit tre på mindre än ett år. Så, säger min trötta kropp, varför? Varför plåga sig? räcker väl med att försöka bränna lite kalorier. Så, träningen saknas.
 
Vikten. Mat är för gott. Helt omöjligt att hålla vikten på en rimlig nivå. 92,5 i morse är fem kilo för mycket. Lär vara fem sekunder per kilometer och kilo vilket alltså ger tjugofem sekunder per kilometer och det är totalt 42 kilometer.. inte bra
 
Trött kropp. Man får ont när man springer även om det går sakta. Tror inte skadorna kommer mer när man är gammal däremot så blir konvalescensen betydligt längre. Haft problem med vad/ hälsena sen i juli och det ger sig inte. 
 
Tre stora orsaker till varför det kommer att gå illa på söndag. Så. det gäller att sätta upp nya mål och se det gamla enbart som ett steg vidare mot nästa mål och nästa mål och nästa mål... 
Ska anmäla mig till vintermaraton när jag är tillbaka. Nionde november på Djurgården... då kan jag betrakta Amsterdam som ett långpass inför vintermaran.. smart eller fegt? kanske någonstans mitt emellan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0