Nu är målet uppnått

Så, då var det gjort, årets stora mål. Amsterdam marathon. Andra maran för året och den första där jag är hyggligt frisk. 
problem med träningen pga en värkade vad och lätt förkylning sista veckor så förberedelserna har inte varit som dom borde ha varit. Inte ett enda långpass under hela året ( om man inte räknar Paris maraton förståss), motivationen har inte funnits där.
 
Men vi kom iallafall iväg. Oerhört trevligt att starta inne i Amsterdams Olympia Station. runt 12.000 löpare sprang helmaran, fler ändå som sprang halva sträckan. 
OK start genom en av stadens parker och sen en runda tllbaka till stadion men sen skickade dom ut oss på en 10 mil lång raksträcka, sen över en bro och så en mil tillbaka in mot stan igen, rätt trist faktiskt. 
 
Gick skapligt i 27 km sen stumnade jag helt, kom igen när det var ett par kilometer kvar men då var det nog lite sent.
Nedan mina nya kompisar. Nike Venturo 8? Shield. Hade dom för första gången på loppet, lite chansartat kanske men det kändes direkt att dom passar bättre än de skor jag sprungit i under året. 
helt otroligt vad man lägger ner pengar på utrustning.
jag sprang i dubbla x-sport strumpor, har hälinlägg i skorna och vadskydd, nu är vi uppe i sju hundra kronro, plus skorna för dryga tusenlappen ( billigt på wiggle). Tur att man har billiga kläder i övrigt. Är nog ensam om att springa i badbyxor och bowlingskjorta, se nedan... 
 
 
Verkligen drällde av fotografer längs banan. Tror dom verkligen att man vill betala 500 kr för att få bilder av sig själv? Antagligen gör folk det annars skulle man väl inte hålla på.
 
 
'
 
 
La på en riktig rackarrökare sista fem hundra meterna, sprang nog om hundra personer. ser bra ut eller hur?
 
 
Så nu var årets lopp gjorda, dags att planera för nästa år. Madrid, Bryssel, Vilnius har alla både hel och halvmara. Sen kan man väl tänka sig Prag, Warsawa eller Lissabon. Nya mål, nya plågor. Bring on the PAIN.
 

Kommentarer
Postat av: Göran H

Du glömde nämna tiden. 4.27.00 luskade jag ut på internet. Bra jobbat, Björn!

2013-10-22 @ 15:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0