Fick ge upp

Insåg igår att det bara är att bita i det sura äpplet och ta fram cykeln. Först bytte jag dock däck, dom smala kändes alldeles för osäkra. Inte riktigt samma sak att cykla som att springa. Dessutom visar bilisterna ingen som helst respekt. Blev nästan påkörd, trots att jag var helt själv på vägen, av en hemtjänst bil med en liten snärta som pratade i telefon och då inte kunde svänga ordentligt. Tror inte ens hon såg mig, hade väl viktigare saker för sig. Fortfarande otroligt märkligt att Sverige, som ett av de få länderna i europa, tillåter att man pratar i telefon medans man kör. Undrar vad som ska hända för att politikerna ska ändra sig?
 
Att cykla är inte samma sak som att springa. märktes idag, skulle ta en tur tänkt jag men... solstolen, boken och ett gott glas rött tog över, hade det varit en löptur så hade det helt säkert inte blivit så. då hade det blivit löpning, en öl, en whiskey, solstol bok och först sen ett glas rött... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0